Vergaderen op locatieHet zal iedereen die voor zijn of haar beroep regelmatig vergaderingen met veel deelnemers moet organiseren wel bekend voorkomen: er moet op korte termijn een belangrijke vergadering worden georganiseerd en het lukt binnen de voorzieningen van de organisatie maar niet om een passende locatie te vinden voor de bijeenkomst. Buiten de vergadering om moet er ook ruimte zijn voor informele ontmoeting. Alle beschikbare zalen binnen uw organisatie lenen zich niet voor de gelegenheid. Na wat overleg met de financiële afdeling verlegt u de focus naar een externe locatie. Wanneer u het idee oppert is feitelijk iedereen die bij de organisatie betrokken is direct enthousiast.
Waarom kiezen voor een congrescentrum?Als u eenmaal besloten hebt om een externe locatie af te huren valt uw oog op een congrescentrum. Hoewel ook enkele hotels en restaurants grote vergaderzalen aanbieden, lijkt een congrescentrum qua voorzieningen het beste passend. In een hotel of restaurant loopt u het risico dat het faciliteren van vergaderingen een bijzaak is en daarom minder aandacht krijgt dan de verzorging van de andere gasten. Echter, in een congrescentrum staan vergaderen en elkaar ontmoeten geheel centraal en weet men precies wat er nodig is om een sfeer te creëren die past bij uw vergadersetting.
Aanvullende voordelenNaast het feit dat een congrescentrum doorgaans voldoende vergadercapaciteit kan bieden voor grote groepen (100+ deelnemers), is ook de uitstraling vaak een combinatie van zakelijk, professioneel en een informele touch (bijvoorbeeld een speelse lounge). Tevens is er bij congrescentra altijd de nodige aandacht voor de ligging ten opzichte van treinstations en centrale uitvalswegen. Door de zorgvuldige locatiebepaling maakt het in de regel vaak niet uit of u met het openbaar vervoer of de auto komt.
Vrijblijvend AdviesBent u benieuwd of een congrescentrum daadwerkelijk de beste optie zou kunnen zijn voor uw vergaderbehoefte? Laat u dan eens adviseren door de deskundige medewerkers van een van de congrescentra.
|
